
Koncepčný zámer rozvoja školy pre obdobie 2019-2024
V koncepčný zámer ďalšieho rozvoja školy vychádza z úloh, ktoré sú deklarované v hlavných dokumentoch schválených MŠ SR pre rozvoj školstva, z doterajšieho zamerania školy, vlastných skúsenosti a v neposlednom rade z predstáv o modernej škole poskytujúcej vysokú úroveň edukačného vzdelávania v prostredí naplneného láskou, toleranciou a vzájomnou dôverou.
Vízia : „ Vzdelávanie dieťaťa sa musí zamerať ….na rozvíjanie úcty k ľudským právam a základným slobodám…na posilnenie úcty k vlastnej kultúre, jazyku a národným hodnotám…..na rozvíjaní úcty k civilizáciám, ktoré sú odlišné od jeho vlastnej…na prípravu dieťaťa k zodpovednosti za život v slobodnej spoločnosti v duchu porozumenia, mieru, tolerancie a priateľstva …na rozvíjanie úcty k prírodnému prostrediu
Článok 29, Dohovor o právach dieťaťa,1989
Pedagogická oblasť :
1.1. Rozvíjať aktivity a programy napomáhajúce výchove k zdravému životnému štýlu a k ochrane fyzického, duševného a emočného zdravia
1.2. Prehlbovať a upevňovať chápanie rozličných kategórií detských / ľudských práv
1.2.1.Utvárať a rozvíjať interkultúrne kompetencie detí, ich všeobecnú otvorenosti, tolerantnosti a pozitívne vnímania príslušníkov rôznych kultúr.
1.3. Rozvíjať a utvárať prírodovednú gramotnosť so zameraním na pokračovanie projektu Zelená škola na tému : ZELEŇ A OCHRANA PRÍRODY
1.3.1.Využívať aktivizujúce a zážitkové vyučovacie metódy s cieľom podnietiť záujem detí o environmentálne témy a rozvíjať ich zručnosti nevyhnutné pre udržateľný rozvoj
1.4.Podporovať počiatočnú čitateľskú gramotnosť detí uplatňovaním špecifických metód, podnetným literárnym prostredím, napomáhaním aktívnemu počúvaniu detí a ich komunikovaniu
1.5.Rozvíjaťa vytvárať na elementárnej úrovni správne hodnoty a návyky v oblasti sociálnej a finančnej gramotnosti.
1.6. Utvárať a prehlbovať digitálne kompetencie detí a PZ
1.7. Vytvárať a rozvíjať cit ku krásam svojho regiónu, prírody, ľudového umenia a kultúrneho dedičstva našich predkov