Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII.  triedy 23.03.2022

OBSAHOVÝ CELOK: Čarovný svet knihy

TÉMA: Čo skrýva školská taška?

PODTÉMA: Šlabikár

Zadanie č.1: Keďže sme tento týždeň ešte necvičili a pohyb je dôležitou súčasťou života začneme dnešný deň veselou rozcvičkou.

Zadanie č.2: Dnes budeme pokračovať  v  spoznávaní jednotlivých písmenok abecedy a tak si opäť vyber dva pracovné listy s písmenkom. Následne bude tvojou úlohou vyfarbiť len tie veci na pracovnom liste, ktoré majú rovnaké začiatočné písmenko ako písmenko zobrazené na pracovnom liste. Po vyfarbení si vezmi ceruzku a po bodkách obtiahni písmenko. Vymysli a maminke povedz ešte tri veci, ktoré majú rovnaké začiatočné písmenko ako tvoje písmenko na pracovnom liste.

 

Zadanie č.3: V texte básničky zakrúžkuj červenou pastelkou všetky písmena A,a,á a modrou pastelkou všetky písmenka E,e,é.

Zadanie č.4: Na pracovnom liste vyfarbi toľko guľôčok, koľko znázorňuje kocka v jednotlivých riadkoch.  Ak to už dokážeš môžeš zapísať počet guľôčok na kocke vedľa konci aj číslom.

TEŠÍME SA NA VÁS ZAJTRA V ŠKÔLOČKE…

STANKA, KIKA, JARKO A RADKA ♥

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII.  triedy 22.03.2022

OBSAHOVÝ CELOK: Čarovný svet knihy

TÉMA: Čo skrýva školská taška?

PODTÉMA: Šlabikár

Zadanie č.1: Zaspievajme si spoločne pre krajšie ránko pesničku s Mirom Jarošom o tom, ako sa už tešíme do školy.  Text piesne môžeme doplniť rytmickým sprievodom tlieskaním našich ručičiek.

Zadanie č.2: Vyber si dva pracovné listy s písmenkom. Následne bude tvojou úlohou vyfarbiť len tie veci na pracovnom liste, ktoré majú rovnaké začiatočné písmenko ako písmenko zobrazené na pracovnom liste. Po vyfarbení si vezmi ceruzku a po bodkách obtiahni písmenko. Vymysli a maminke povedz ešte tri veci, ktoré majú rovnaké začiatočné písmenko ako tvoje písmenko na pracovnom liste.

Zadanie č. 3: Zopakujme si spoločne celú abecedu, spolu s príkladom slovíčok, ktoré sa začínajú na dané písmenko abecedy.

(((—— PRI OPAKOVANÍ SI NA POMOC PUSTI VIDEJKO 

Zadanie č. 4: Zo slovnej banky vyber dvojice slov, ktoré sa rýmujú a následne si vyber dve dvojice  a optickým odpisom ich prepíš na hárok papiera.

SLONÍK        ŽABKA       MAMINA        HALÚZKA   

BABKA        CERUZKA        KONÍK        ZMRZLINA

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII.  triedy 21.03.2022

OBSAHOVÝ CELOK: Čarovný svet knihy

TÉMA: Čo skrýva školská taška?

PODTÉMA: Šlabikár

Zadanie č.1: Nakresli začiatočné písmenko svojho mena a následne do neho vkresli aspoň 3 veci, ktoré majú rovnaké začiatočné písmenko, akým sa začína tvoje meno tak, ako na obrázku:

Zadanie č. 3: Vyber si jedno z uvedených písmen vyskladaných z tangramov, následne ho rozstrihaj podľa farebných geometrických útvarov /tie, ktoré poznáš aj pomenuj/. Kôpku s nastrihanými geometrickými útvarmy premiešaj a snaž sa opätovne podľa predlohy poskladať rovnaké písmenko.

Budeš na to potrebovať: nožničky, lepidlo, papier formátu A4 

 

 

Zadanie č. 2: So zreteľom na časovú postupnosť stručne charakterizuj postupnosť deja v rozprávke o tom, ako vták Gabo išiel do školy. Výpoveď spolu s maminkou zaznamenaj na hárok papiera a následne doplň kreslenými obrázkami.

Krásne dobré ránko deti:)

Nakoľko nás zajtra v škôlke čaká KARNEVAL, na ktorý sa už určite veľmi tešíte, pozrime sa, ako sa chystá na karneval včielka Meduška. 

VŠ č.3: Hravo experimentuje s farbami

Zadanie číslo 3: Vyrobme si spoločne šaškovskú čiapku.

Ako? Takto:

Použite väčší papier aspoň A3, ale ideálne aj väčší. Dieťa zamaľuje papier zaujímavými farbami, motivujte ho, aby nekreslilo konkrétne obrazy, prípadne len hviezdičky alebo kruhy. My sme v škôlke použili dve temperové farby, zvolené dieťaťom, ktorými dieťa vytvorilo vzor maľovaním pásikov so striedavým použitím týchto farieb. Čím sme zároveň rozvíjali logické myslenie dieťaťa. 

Ak aj vy využijete maľovanie, použite radšej ako podklad výkres. Môžete zvoliť aj inú výtvarnú techniku, napr. pečiatkovanie, lepenie nálepiek, kreslenie ceruzkami, dolepovanie kúskov krepového papiera,.. V tom prípade nemusíte používať ako podklad pevný výkres.

Po zamaľovaní plochy papiera, pomôžte dieťaťu stočiť papier do kornúta a upevnite ho spinkami alebo lepiacou páskou. Veľkosť kornúta zvoľte tak, aby sa dal dieťaťu nasadiť na hlavu ako čiapka a podľa potrieb ho upravte. (Ak by sa  to nepodarilo, potom odporúčam napríklad využiť gumičku.) Je vhodné, aby ste nahlas komentovali postup, čo práve robíte a prečo. Neváhajte pritom používať aj slovo kužeľ.

Záverečnou bodkou je dotvorenie šaškovskej čiapky. My sme v škôlke na vrch čiapky pripli pásiky krepového papiera, ktoré čiapku farebne ešte viac oživili. Pri pohybe dieťaťa tieto vejú za ním. Použite farby na tvár alebo pokojne rúž, nakreslite si červené nosy a líčka a šaškujte spolu.

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII.  triedy 23.02.2022

OBSAHOVÝ CELOK: Príbehy Lenivého snehuliaka, šaškov-Jaškov, šťastnej Valentínky

TÉMA: Karnevalová oslava

PODTÉMA: Fašiangy

VŠ č.1: Určuje postupnosť deja

Zadanie číslo 1: Po pozretí rozprávky, prerozprávaj v správnej postupnosti svojej maminke, čo sa včielke Meduške udialo počas chystania sa na karneval.

VŠ č.2: Spieva piesne a riekanky

Zadanie číslo 2: Naučíme sa spoločne pesničku „Fašiangy Turice“.

Text piesne:

1.
Fašiangy, Turíce, Veľká noc ide,
kto nemá kožuška zima mu bude.

2.
Ja nemám, ja kožúška, len sa tak trasiem,
dajte mi slaninky, nech sa napasiem.

  

   

 

Už zajtra sa uvidíme  v škôlke:)

Budeme sa spoločne tešiť na karneval:)

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII.  triedy 22.02.2022

OBSAHOVÝ CELOK: Príbehy Lenivého snehuliaka, šaškov-Jaškov, šťastnej Valentínky

TÉMA: Karnevalová oslava

PODTÉMA: Fašiangy

VŠ č.1: Uvedie príklad tradičnej regionálnej kultúry

Zadanie číslo 1: V riadenom rozhovore o  fašiangových/karnevalových oslavách správne  vyjadrí ich obsahové súvislosti.

Na začiatok si pozrite krátku rozprávku o Fašiangoch a oslavách s nimi spojenými.

VŠ č.2: Pracuje podľa technického návodu.

Zadanie číslo 2: Podľa kresleného postupu vyrobí karnevalovú masku/ škrabošku.

Nechajte sa inšpirovať naším návodom, v ktorom si ozdobíme rovno 2 škrabošky.

Materiál:

Pomôcky: tavná pištol, nožničky, ceruzka,  lepidlo, štetec široký a úzky, papierové tácky, papier na podloženie pri farbení.

Postup – Urobíme si dve varianty škrabošiek

1. Začneme striebornou maskou – na tácku si nalejeme trochu farby.

2. Celý povrch masky natrieme striebornou akrylovou farbou.

3. Vezmeme si úzky špicatý štetec.

4. Štetcom budeme nanášať lepidlo.

5. Urobíme úzku linku okolo celého výseku oka.

6. Na lepidlo nasypeme strieborné glitre.

7. Zvyšok glitrov oklepeme na podložku.

8. Glitre rovnako nanesieme aj na korunku škrabošky.

9. Nanesieme aj okolo druhého oka (musíme pracovať postupne, pretože lepidlo rýchlo schne a glitre by sa neprilepili).

10. Vezmeme si kartu s kamienkami a rozvrhneme si motívy na škrabošku.

11. Použijeme 2 karty a rovnaké motívy budeme dávať na jednu aj druhú polovicu škrabošky.

12. Tavnou pištolou začneme lepiť flitre – krásne sa tvarujú do oblúčika. Lepíme postupne po malých častiach.

13. Flitre nalepíme po obvode masky.

14. Nakoniec nalepíme tavnou pištolou pierká do vnútornej strany masky.

15. Druhú masku si urobíme čiernu. Na tácku si dáme farbu a začneme širokým štetcom natierať na masku.

16. Celú masku si dôkladne natrieme a necháme zaschnúť.

17. Ceruzkou si predkreslíme motív.

18. Zlatou 3D farbou priamo z tubičky si motív namaľujeme.

19. Takto namaľovaný motív necháme dobre zaschnúť.

20. Vezmeme si úzky špicatý štetec a lepidlom si postupne tvary vymaľujeme.

21. Na lepidlo nasypeme zlaté glitre a zvyšok oklepeme.

22. Trblietky nanesieme do stredu a okolo očí.

23. 3D zlatou farbou ešte doplníme bodky a pripravíme si zlatý prámik.

24. Prámik nalepíme po obvode celej masky.

25. Takto si môžeme vytvoriť originálne masky – rovnaké určite nestretnete 🙂

Na záver dnešného dištančného vzdelávania sme vám pripravili niekoľko básničiek o šaškovi. Vyberte si jednu z nich a naučte sa ju spoločne so svojou maminkou.

POZOR! Dbajte na to, aby ste pri prednese vybratej básničky správne vyslovovali všetky slová básničky.

VŠ č.3: Prednáša krátke literárne útvary.

Zadanie číslo 3: S dôrazom na správnu výslovnosť všetkých hlások  a hláskových skupín prednáša krátke literárne útvary.

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 31.01.2022

OBSAHOVÝ CELOK: Príbehy ľudského tela

TÉMA: Príbeh zúbkovej víly

PODTÉMA: Dentálna hygiena

Zadanie číslo 1: Po prezretí videa rozpráva o tom čo videl

Zadanie č. 2: Rozpráva o tom, ako vyzerá zubný kaz a skúsi ho nakresliť

VŠ: Odpovedá na otázky.

        Opíše jednoduchú prevenciu prenesenia infekčného ochorenia a

         vzniku zubného kazu.

Edukačná úloha: Diskutuje o dôležitej prevencii pred vznikom

                                     zubného kazu.

                                      Vyjadruje aké sú príčiny znečistenia zubov, dôsledky 

                                       a spôsoby  starostlivosti o chrup.

POZRI SI INŠTRUKTÁŽNE VIDEO K UMÝVANIU ZUBKOV 

A

(—TU NAKRESLI, AKO PODĽA TEBA VYZERÁ ZUBNÝ KAZ

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 28.01.2022

OBSAHOVÝ CELOK: Príbehy ľudského tela

TÉMA: Ľudské telo

PODTÉMA: Základné anatomické kategórie/ základné fyziologické funkcie

PODTÉMA: Pohybom ku zdraviu – obezita

Zadanie číslo 1: Pomenuje suroviny z obrázkového receptu a za pomoci dospelého pripraví zeleninu a uvarí polievku.

Zadanie č. 2:Samostatne rozpráva o obezite a príčinách jej vzniku. Opíše zdravý životný štýl.

Zadanie č.3:   Na turistickej vychádzke zvláda samostatne zdolávať prírodné prekážky /kĺzanie, šmýkanie, sánkovanie, preskakovanie…

VŠ:  Identifikuje suroviny potrebné na prípravu niektorých bežne používaných výrobkov

        Uvádza prečo je pohyb dôležitý

Edukačná úloha:

Z nakresleného receptu vyberá prislúchajúce suroviny, určuje ich vôňu, pomáha pri čistení a krájaní zeleniny.

Chápe čo je obezita a vie vysvetliť jej vznik.

 V rámci turistickej vychádzky zvláda lokomočné pohyby súvisiace s chôdzou, šmýkaním, kĺzaním, prechod cez snehové prekážky ….

Na záver dnešného vyučovania si pozrieme spoločne rozprávočku, ktorá na napovie, čo sa deje s potravou ktorú spapáme v našom tele.

Nezabúdajte na pohyb na čerstvom vzduchu. Už sa tešíme na všetky Vaše príhody, ktoré ste zažili. 🙂

 

H     K   Č     T    M    O    N    R

 

 U    V    Z    P    D   CH   L   B

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 27.01.2022

OBSAHOVÝ CELOK: Príbehy ľudského tela

TÉMA: Ľudské telo

PODTÉMA: Základné anatomické kategórie/ základné fyziologické funkcie

PODTÉMA: Pohybom ku zdraviu – obezita

Zadanie číslo 1: Pri pomenovaní obrázkov určí začiatočné písmeno a vyhľadá ho.

Zadanie č. 2: V obmene si môžete vytvoriť pexeso – jedna kartička začiatočné písmeno, druhá, vystrihnutý obrázok častí tela.

Zadanie č.3: Za pomoci tlieskania /klopkania, lúskania prstami, dupkaním/ doprevádza text básne a tak rozčleňuje slová na slabiky.

VŠ: Rozumie spisovnej podobe jazyka.

        Vyčlení začiatočnú hlásku slova, vybrané slová rozčlení na slabiky

Edukačná úloha: Vyčlení začiatočnú hlásku slova, zoraďuje obrázky podľa začiatočného písmena.

Text básne dopĺňa rytmickým sprievodom s dôrazom na rytmickú štruktúru slova na úrovni slabiky

Z malých jamiek pod obočím, dívajú sa moje oči.

Keby sa mi zachcelo, môžem žmurkať veselo.

Moja tvár už nie je pustá, pod nosom mám ešte ústa.

A v tých ústach jazyk mám, spievam, kričím, rozprávam.

Mám aj ruky, mám aj prsty, malú lienku držia v hrsti.

Ja mám nohy, milé deti, mám aj špičky, mám aj päty.

Cupkať, dupkať, skákať smiem, chodiť, behať celý deň.

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 26.01.2022

OBSAHOVÝ CELOK: Príbehy ľudského tela

TÉMA: Ľudské telo

PODTÉMA: Základné anatomické kategórie/ základné fyziologické funkcie

PODTÉMA: Pohybom ku zdraviu – obezita

Zadanie číslo 1: Pri pohybe skúma, čo všetko nedokáže urobiť, ak…

Zadanie číslo 2:  Na základe skúmania opíše zmenu srdcového tepu po cvičení

VŠ: Opíše ľudské telo v základných anatomických kategóriách.

Edukačná úloha 1: Pri pohybových aktivitách pomenuje konkrétne /zapojené časti tela.

Edukačná úloha 2: Po aktivite sleduje voľným okom /stetoskopom tlkot srdca, zrýchlený tep.

Edukačná úloha 3: Pozorne si pozri obrázok pred sebou a spoločne s maminkou vyskúšaj pomenovať jednotlivé orgány i časti tela. Tie, ktoré si uhádol označ zelenou značkou, tie, ktoré si neuhádol označ červeným krížikom.

Zahraj sa s maminkou alebo so súrodencami hru “ PAVÚK“ podľa videa, ktorá nám pomôže rozcvičiť si naše telo:)

Zadanie číslo 2: Vyrob si s nami kostru človeka a kostru ruky

Potrebuješ:  vatové tyčinky, lepidielko a papier.

VŠ: Chápe technicky náčrt ako návod na vytvorenie predmetu

Edukačná úloha: Podľa obrázkovej predlohy zostroj kostru človeka a kostru ruky.

Zadanie číslo : Vyfarbi si pracovný list ktorý znázorňuje ľudský mozog a povedz maminke prečo je podľa teba mozog pre život človeka dôležitý.

VŠ: Opíše základné fyziologické funkcie ľudského tela.

Edukačná úloha: Pomenováva a charakterizuje činnosť dôležitých orgánov ľudského tela.

___________________________________________________________________________________

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 25.01.2022

Na začiatok dnešného vzdelávania si spoločne pozrieme niečo nové o kostre človeka 🙂 – spustite si videjko!!!

OBSAHOVÝ CELOK:  Príbehy ľudského tela

TÉMA: Ľudské telo

PODTÉMA: Základné anatomické kategórie/ základné fyziologické funkcie

PODTÉMA: Pohybom ku zdraviu – obezita

Zadanie číslo 1:  Prekreslí a tvorivo dolepí  časti ľudského tela.

VŠ:  Opíše ľudské telo v základných anatomických kategóriách.

Edukačná úloha: Do šablóny ľudského tela zakreslí ľudské srdce podľa svojej fantázie a predstavy / tvar, veľkosť, farbu

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 24.01.2022

OBSAHOVÝ CELOK: Príbehy ľudského tela

TÉMA: Ľudské telo

PODTÉMA: Základné anatomické kategórie/ základné fyziologické funkcie

PODTÉMA: Pohybom ku zdraviu – obezita

Zadanie číslo 1: Pri prezeraní ilustrácií, prípadne atlasov, sa zameriava na určovanie orgánov a na ich umiestnenie na ľudskom tele.

VŠ1: Odpovedá na otázky vyplývajúce z textu.

VŠ2:Opíše ľudské telo v základných anatomických kategóriách.

Edukačná úloha1: Pomenováva základné i špecifické časti ľudského tela.

Edukačná úloha2:Pomenováva a charakterizuje činnosť vybraných dôležitých orgánov / pľúca, srdce, mozog

Na záver si vypočujte pieseň od Mira Jaroša MOJE TELO: https://youtu.be/ZSSmZtdGwOU

Zadanie číslo2: Nauč sa s nami básničku.

VŠ: Vyslovuje zreteľne a správne všetky hlásky a hláskové skupiny.

Edukačná úloha: So zreteľom na správnu výslovnosť prednáša krátke literárne útvary.

 

 

Zadanie číslo 3: Vystrihovačka….Poskladaj si s nami kostru človeka.

VŠ: Chápe technický náčrt ako návod na vytvorenie predmetu.

Edukačná úloha: Vystrihni si z obrázka jednotlivé súčasti ľudskej kostry a následne ich podľa návodu prilep na správne miesto.

 

 

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 21.01.2022

OBSAHOVÝ CELOK: Príbehy ľudského tela

TÉMA: Príbeh zvedavého nošteka, farebných očiek, maškrtného jazýčka, šikovných rúk a neposlušných ušiek

PODTÉMA: Ľudské zmysly

Zadanie číslo 1: V kresbe portrétu kamaráta /rodinného príslušníka/ sa snaží vystihnúť správnu farbu, tvar zmysl. orgánov a opíše ich.

VŠ: Kreslí postavu. Opíše obsah kresby.

Edukačná úloha: Odpozorovaním tváre kamaráta vytvára jeho portrét.  Opíše nakreslené zmyslové orgány.

Zadanie číslo 2:Oboznámi sa s rôznymi druhmi, názvami a zvukmi hudobných nástrojov

VŠ: Aktívne počúva hudobné skladby pre deti, piesne a spev učiteľky.

Edukačná úloha: Počúva reprodukované nahrávky a rozlišuje zvuky hudobných nástrojov. https://www.youtube.com/watch?v=-MH0xpnuZek

Zadanie číslo 3: Zaspievaj si piesne spoločne s Popletajkom TU:

https://www.youtube.com/watch?v=jF0SjodUDck&list=PLoCe7TvR2SkVPzRR7LlCBMtb_ASMrF9F8&index=1

__________________________________________________________________________________

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 20.01.2022

OBSAHOVÝ CELOK: Príbehy ľudského tela

TÉMA: Príbeh zvedavého nošteka, farebných očiek, maškrtného jazýčka, šikovných rúk a neposlušných ušiek

PODTÉMA: Ľudské zmysly

Zadanie číslo1: Vyrob si kocku zmyslov a zahraj sa s rodičmi.   

Zadanie číslo 3: Vymodelované zmyslové orgány vkladaj na správne miesto do „slepej masky“ (tvárička bez zmyslových orgánov).

VŠ: Opíše zmyslové orgány a správne ich zakreslí do slepej masky.

Edukačná úloha:  Opíš funkciu vymodelovaného zmyslového orgánu a následne ho správne umiestni do slepej masky. Povedz čo daný zmyslový orgán zabezpečuje.

__________________________________________________________________________________

Zadanie číslo 2: Z plastelíny, slaného cesta, kinetického piesku… modeluje zmyslové orgány

VŠ: Modeluje tvary z mäkkej modelovacej hmoty

Edukačná úloha: Vymodeluj čo najvernejšie zmyslové orgány, pomôž si obrázkami.

RECEPT NA SLANÉ CESTO:

Potrebujete:
2 šálky polohrubej muky
1 šálok soli
1 šálok vody

Najprv poriadne zamiešate vodu so soľou. Postupne pridávajte múku a zmes rukou mieste tak dlho, pokiaľ nevznikne krásne kompaktné cesto, ktoré sa nelepí.

______________________________________________

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 19.01.2022

OBSAHOVÝ CELOK: Príbehy ľudského tela

TÉMA: Príbeh zvedavého nošteka, farebných očiek, maškrtného jazýčka, šikovných rúk a neposlušných ušiek

PODTÉMA: Ľudské zmysly

Zadanie číslo1: Po vypočutí piesne aplikuje získané vedomosti v opise obrázku- uvádza príklady významu zmyslových orgánov

VŠ: Odpovedá na otázky vyplývajúce z textu

Edukačná úloha: Vypočuj si pieseň a doplň správne odpovede podľa obrázka https://www.youtube.com/watch?v=OrCYav94GQo

Zadanie číslo 3:  Správne priradí obrázok ku zmyslovém orgánu.

VŠ: Opíše základné fyziologické funkcie ľudského tela.

Edukačná úloha: Opíše základné fyziologické funkcie zmyslovej sústavy.

Zadanie číslo 2.:Podľa obrázku i s praktickou ukážkou pomenuje chute vybraných produktov.

VŠ: Intenzitu vlastností skúmaných predmetov určuje stupňovaním prídavných mien.

Edukačná úloha: Pomenuje a porovná chute produktov na obrázku. Pri porovnávaní využíva stupňovanie prídavných mien.

 

_________________________________________________________________________________

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 02.12.2021

Obsahový celok: Biely príbeh kamarátom zimy

Téma: Príbeh sladkého Fridolína a čokoládového Mikuláša

Podtéma: Sladkosti závislosťou

Zadanie č. 1:  Pri komunikácii s Mikulášom bez zábran formuluje svoje vianočné želanie.

VŠ: Aktívne a spontánne nadväzuje rečový kontakt s inými osobami- deťmi aj dospelými.

Edukačná úloha: Keďže v mesiaci december nás príde navštíviť Mikuláš a o chvíľu na to sú Vianoce, tvojou úlohou bude vymyslieť vianočné želanie, ktoré by si chcel povedať Mikulášovi. Potom svoje vianočné želanie nakresli.

Zadanie č.2: Experimentovaním s možnosťami miešania farieb vytvára nové odtiene ( napr. snežná obloha, fujavica, slnečné lúče v zime).

VŠ: Hravo experimentuje s farbami.

Edukačná úloha: Zober si 4 nádoby. Každú nádobu si vyznač obrázkom daného prírodného javu:

  1. Snežná obloha
  2. Fujavica
  3. Slnečné lúče
  4. Ľad…………..Predstav si tieto prírodné javy. Aké farby si pri nich predstavuješ? Do každej nádoby namiešaj farby tak, aby vyzerali ako daný prírodný jav. Aké farby si použil?

Zadanie č.3: Samostatne spieva piesne a riekankové melódie výrazne, intonačne čisto a dynamicky správne.

VŠ: Spieva piesne a riekanky.   Edukačná úloha: Zaspievaj si pieseň o Mikulášovi. Melódia piesne tu:    https://youtu.be/ww8bu_dEfJo

Mikulášku, dobrý strýčku

Mikulášku, dobrý strýčku
modlím sa ti modlitbičku,
zlož tú svoju plnú tašku,
daj nám z darov tvojich trošku,
či koláča makového,
či koníka medového.
Veď ty svätý Mikuláš,
veľa dobrých darov máš. 

_______________________________________________________________________________________________________________________

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 01.12.2021

Obsahový celok: Biely príbeh kamarátom zimy

Téma: Príbeh sladkého Fridolína a čokoládového Mikuláša

Podtéma: Sladkosti závislosťou

Zadanie č. 1:  Prácou s vlastným telom stvárňuje čo najrôznorodejšie tvary hviezdy. Pohybovo stvárňuje príbeh o živote snehovej vločky ( narodenie |tvar| pohyb| tanec| poletovanie| roztápanie).

VŠ: Obsahy a zážitky z čítania vyjadruje v kresbe, pohybových a dramatických hrách a iných činnostiach.

Edukačná úloha: Telom znázorni rôzne tvary hviezd podľa obrázkov. Potom sa zahraj na snehovú vločku a pohybom znázorni jej celý život- zrodenie v oblaku, poletovanie, spadnutie na zem a nakoniec roztápanie.

Zadanie č.2: Sledovaním roztápajúceho sa a rôzne znečisteného snehu ( vzorky z rôznych miest: pri ceste, z dvora, z okna…) spoznáva a opisuje aktuálny stav prostredia.

VŠ: Na základe vlastného pozorovania a skúmania opíše vybrané prírodné javy a podmienky zmien ich fungovania.

Edukačná úloha: Konečne nám vonku začal padať sneh a my sa môžeme zahrať na jeho pozorovateľov. Tvojou úlohou bude sledovať sneh na rôznych miestach ( napr. na okne, pri ceste, na tráve).

Je sneh všade rovnaký?

Zadanie č.3: S dôrazom na správnu výslovnosť prednáša krátke literárne útvary.

VŠ: Vyslovuje správne, zreteľne a plynule všetky hlásky a hláskové skupiny.

Edukačná úloha: Nauč sa básničku o Mikulášovi a priprav sa na jeho návštevu.

Vitaj, vitaj Mikuláš, čo v batohu pre nás máš?

Cukríky i čokoládky a či dáky perník sladký?

Celý rok sme poslúchali, aj si uši umývali.

Žiaden z nás sa nebil veru, na kolene nemal dieru.

Tak ako sme sľúbili, všetci sme sa ľúbili.

Rýchlo, rýchlo rozbaľ vrece, nikto z nás už čakať nechce.

__________________________________________________________________________________

 

 

 

A nakoniec si môžeš pozrieť poučnú rozprávku o Sv. Mikulášovi.

Rozprávka tu:          https://youtu.be/BPvb14HdUS0         

__________________________________________________________________________________

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 30.11.2021

Obsahový celok: Biely príbeh kamarátom zimy

Téma: Príbeh sladkého Fridolína a čokoládového Mikuláša

Podtéma: Sladkosti závislosťou

Zadanie č. 1:  Metódou pokusu a omylu rozpoznáva gramatické pravidlá stupňovania prídavných mien a prísloviek.

VŠ: Rozumie spisovnej podobe jazyka.

Edukačná úloha: V prezentácii ťa čaká Mikuláš, čert a anjel. Postupuj podľa zadania a vyrieš úlohy.

Prezentácia tu: mikulas

Zadanie č.2: Pomenováva a triedi druhy potravín, ktorých jedenie je zdravé a prináša deťom úžitok a ktoré, ak sa jedia vo väčšom množstve zdraviu škodia ( sladkosti, sladké nápoje, ovocie, orechy).

VŠ: Uvádza príklady zdravej a nezdravej výživy.

Edukačná úloha: Zdravá výživa je veľmi dôležitá, a to hlavne pre deti, ktoré sa ešte vyvíjajú a potrebujú na to všetky potrebné vitamíny.

Tu je niekoľko pracovných listov o zdravých aj nezdravých potravinách.

Z každej dvojice vyber zdravú potravinu a tú vyfarbi:

Na tanier nakresli svoje obľúbené jedlo. Myslíš, že je zdravé alebo nezdravé?

 

Zadanie č.3: Vaľká, vykrajuje a zdobí hviezdičky a zimné rekvizity zo slaného cesta.

VŠ: Používa predmety dennej potreby v domácnosti a aj elementárne pracovné nástroje v dielni či v záhrade.

Edukačná úloha: Tento jednoduchý recept určite každý hravo zvládne. Potrebuješ iba 3 suroviny, ktoré určite v kuchyni nájdeš: soľ, hladkú múku a vodu. So slaným cestom sa dá pracovať ako s cestom na sušienky, vaľkať, vykrajovať, zdobiť a nakoniec sa pri nízkej teplote vysuší v rúre, stvrdne a dá sa použiť ako ozdoba alebo drobný darček.

__________________________________________________________________________________

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 29.11.2021

Obsahový celok: Biely príbeh kamarátom zimy

Téma: Príbeh sladkého Fridolína a čokoládového Mikuláša

Podtéma: Sladkosti závislosťou

Zadanie č. 1:  Po prečítaní/ vypočutí textu ( rozprávky/ príbehu) podľa určených pravidiel rekapituluje obsah ( napr. len časť o, len to, kde).

VŠ: Rekapituluje stručne obsah prečítaného textu.

Edukačná úloha: S rodičmi si prečítaj maľované čítanie a potom odpovedz na tieto otázky: Aký problém mal sused? Kto mu pomohol? Ako mu pomohol?

Zadanie č.2: S vystihnutím hlavných znakov kreslí postavu Mikuláša.

VŠ: Kreslí postavu.

Edukačná úloha: Nakresli Mikuláša podľa obrázku, nezabudni na jeho hlavné znaky- biele vlasy, bradu, plášť, čiapku, drevenú palicu, zvonček.

Zadanie č.3: Opisom vysvetľuje význam slov v obrazovej banke.

VŠ: Vlastnými slovami vysvetlí význam slov, ktoré pozná ( napr. opisom, použitím synonymických výrazov aj negatívnym vymedzením, použitím antoným).

Edukačná úloha: Pomenuj hlavné znaky Svätého Mikuláša. Opíš ich a ukáž ako ich Mikuláš nosil.

__________________________________________________________________________________

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 26.11.2021

Obsahový celok: Biely príbeh kamarátom zimy

Téma: Ročné obdobia (charakteristické znaky)

Podtéma: Kamaráti: Mrázik, Cencúlik, Snehová vločka

Zadanie č. 1:  Pri sledovaní pokusov so zmenami skupenstva vody tieto zmeny opisuje, zdôvodňuje a určuje vlastnosti vody v sledovaných skupenstvách.

VŠ: Na základe vlastného pozorovania a skúmania opíše vybrané prírodné javy a podmienky zmien ich fungovania.

Edukačná úloha: Do misky si nalej vodu a daj ju do mrazničky. Každú hodinu nazri ako sa voda v miske mení na ľad, potom misku vyber a sleduj ako sa zase ľad zmení na vodu.

Zadanie č.2: Identifikuje pravidelne sa opakujúci vzor na základe pravidla opakovania sa vytvára výzdobu so zimnou témou.

VŠ: Vytvorí podľa daného vzoru ( do 6 objektov) alebo pravidla jednoduchú postupnosť objektov.

Edukačná úloha: Ozdob zimnú rukavicu podľa daného vzoru, dané vzory pomenuj.

Zadanie č.3: Samostatne spieva piesne a riekankové melódie výrazne, intonačne čisto, rytmicky a dynamicky správne.

VŠ: Spieva piesne a riekanky.

Edukačná úloha: Zaspievaj si pesničku- Kukulienka, kde si bola:

Hudobný podklad k piesni si môžete pustiť tu: Kukulienka, kde si bola (Slovak folk song) – YouTube

Milá úloha na záver: Uvarme si spolu sladký, no predsa zdravý obedík 🙂

Tvaroh je bohatý na bielkoviny, až tak bohatý, že malým deťom by mohol zaťažiť obličky, preto by ho mali konzumovať až po dvoch rokoch veku. Vyskúšajte ich posypať napríklad mletými mandľami či makom a poliať trochou mlieka/ rozpusteného masla. Môžete ich aj naplniť ovocím alebo podávať s takouto ovocnou omáčkou, ktorej základom je výživka bez cukru a rozvarené lesné ovocie.

Budeme potrebovať

125 g  jemný hrudkovitý tvaroh
1  žĺtok
50 g  špaldová krupica
1/2 ČL  bezfosfátového kypriaceho prášku do pečiva
 malá štipka soli
 maslo na pomastenie

Suroviny zmiešame vidličkou a premiesime rukou. Vytvarujeme menšie guľky, ktoré hádžame do vriacej vody. Keď vyplávajú, minútku povaríme a môžeme vybrať.

__________________________________________________________________________________

Špaldové tvarohové guľky

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 25.11.2021

Obsahový celok: Biely príbeh kamarátom zimy

Téma: Ročné obdobia (charakteristické znaky)

Podtéma: Kamaráti: Mrázik, Cencúlik, Snehová vločka

Zadanie č. 1:  Podľa kresleného návodu skladá z papiera snehovú vločku.

VŠ: Pracuje podľa jednoduchého kresleného postupu.

Edukačná úloha: Vezmi si papier a nožnice, postupuj podľa obrázku a vyrob si svoju vlastnú snehovú vločku.

Zadanie č.2: Počítaním po jednej určuje počet snehových vločiek v oblaku.

VŠ: V obore do 10 určí počítaním po jednej počet objektov v skupine.

Edukačná úloha: Nakresli 10 snehových vločiek do oblaku a zrátaj si ich nahlas.

Zadanie č.3: S dôrazom na správnu výslovnosť prednáša krátke literárne útvary.

VŠ: Vyslovuje správne, zreteľne a plynule všetky hlásky a hláskové skupiny.

Edukačná úloha: Nauč sa s rodičmi túto krátku básničku:

Ujo Mráz

Letia, letia, biele vločky,
na brmbolce, na čiapočky,
na goliere, kabátiky,
mráz sa tlačí za nechtíky.
Juj, to štípe, ujo mráz,
ale zajtra prídi zas.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 24.11.2021

Obsahový celok: Biely príbeh kamarátom zimy

Téma: Ročné obdobia (charakteristické znaky)

Podtéma: Kamaráti: Mrázik, Cencúlik, Snehová vločka

Zadanie č. 1:  Vyjadruje vlastné skúsenosti a analyzuje poznatky spojené so striedaním ročných období.

VŠ: Vyslovuje správne, zreteľne a plynule všetky hlásky a hláskové skupiny.

Edukačná úloha: Pozri si video s témou ročných období a s tetou vo videu si nahlas zopakuj čo o nich vieš. Video tu: https://youtu.be/HNp3tbVoQeU

 

Zadanie č.2: Porovnávaním ilustrácií, prioritne so zimnou témou- rozlišuje a so zdôvodnením vyčleňuje určené kategórie prírodných javov- ročné obdobia.

VŠ: Vymenuje ročné obdobia, triedi prírodné reálie podľa rôznych identifikovaných znakov.

Edukačná úloha: Pomenuj prírodné javy na obrázkoch a zaraď do ktorého ročného obdobia patria.

                              

                                        

Zadanie č.3: Kresbou vyjadruje dej podľa vypočutého príbehu- ku kresbe priraďuje text.

VŠ: Obsahy a zážitky z čítania vyjadruje v kresbe, pohybových a dramatických hrách a iných činnostiach.

Edukačná úloha: Prečítaj si s rodičmi rozprávku a nakresli o nej obrázok.

Vonku sa poriadne zozimilo, ráno už na okne vidno prvý mráz. Stromy dávno zhodili svoje listy, aby sa pripravili na zimný spánok, rovnako ako veľký medveď, veveričky alebo malý ježko. Deti sa už nevedia dočkať, kedy napadne prvý sneh. A veru tak, jedného studeného rána začal poletovať prvý sneh. Vločky sa jemne vznášali k zemi a vietor ich tak rozfúkaval, že to vyzeralo, akoby tancovali. A veru tancovali. Tešili sa na deti. Jedna vraví druhej: „Drž sa pri mne. Keď prídu deti spravia si z nás guľu, a budú nás hádzať tak že budeme lietať ako strely. Budeš vidieť, aké dokážeme byť rýchle a pevné.“ Druhá vločka sa náramne potešila, a privolala k sebe aj ďalšie kamarátky vločky, ktoré mali rady rýchlosť. O niečo ďalej sa ďalšie vločky spoločne dohadujú: „Vidíte tam tie deti? Ony z nás určite niečo postavia“ hovorí jedna vločka s nadšením. „Ja by som chcela aby z nás urobili obrovský krásny hrad“, hovorí druhá. „Ja chcem aby z nás urobili snehuliaka“ povedala ďalšia vločka, na čo ostatné s radosťou súhlasne vykríkli: „Áno, to je nápad! Pochytáme sa za ruky, budeme sa spoločne gúľať a urobíme snehuliaka.” Ako sa tak začali spoločne k sebe tlačiť, jednej z nich napadlo: „Ale taký snehuliak musí byť pevný, aby dlho vydržal robiť radosť všetkým deťom, ktoré pôjdu okolo. Ja teda pôjdem nabok, aby ma detské ruky rozpustili na vodu, a keď zmrznem, urobím vám ochranu, aby ste sa dokázali dlho držať pokope.“ Na to sa ozvali aj iné vločky: „Výborný nápad, aj my chceme chrániť to, čo z nás deti vytvoria. Neprekáža nám, keď sa roztopíme a stratíme svoju krásu. Miesto toho získame silu pre vás všetky.“ Vločky sa od vzrušenia a radosti nevedeli dočkať, kedy dopadnú na zem, kde ich už čakali natešené deti. A ich želanie sa  im aj rýchlo  splnilo. Deti začali gúľať najskôr jednu veľkú guľu, potom druhú a za tou hneď tretiu, najmenšiu zo všetkých. Mali medzi sebou aj silných pomocníkov, ktorí im pomohli postaviť gule na seba. Vločky si všimli, že deti si pomáhajú podobne ako ony. Dve deti gúľajú, tri deti dvíhajú jednu guľu na druhú a  tie najmenšie gule šúchajú a hladkajú, aby boli krásne hladké. Jedno dievčatko donieslo mrkvu na nos, druhé zase gaštany na oči, a takto každý priložil ruku k dielu. A o čo viac sa z toho deti radovali, o to viac boli aj vločky krajšie a silnejšie. Netrvalo dlho a na snehu hrdo stál krásny snehuliak s červeným nosom. Deti sa z neho veľmi tešili a ukazovali rodičom akého krásneho snehuliaka spoločne postavili. Vločky si začali medzi sebou pošepkávať, ako by sa snehuliak mohol volať. „Snehuliakov je veľa, každý je niečím krásny. No my by sme mohli dať tomu nášmu meno, ktoré bude vystihovať to, že všetky držíme spolu.“ A do toho sa ozvala malá vločka na brušku, vyhladená od detských rukavičiek: „Čo keby sa volal, snehuliačik Máčik?“ „Snehuliačik Máčik? A to ako s nami súvisí?“ začudovala sa druhá. „Máčik preto, lebo je taký pevný a odolný vďaka našim odvážnym kamarátkam vločkám. Nechali sa roztopiť, keď ich hladili teplé rúčky detí a tak sme mohli primrznúť jedna k druhej” vysvetlila malá vločka. Ostatné vločky sa len ticho zamysleli a potom najstaršia z nich prehovorila: „Máš pravdu, naše odvážne kamarátky síce s nami už viac neprehovoria, kým sa znovu nepremenia na vločky, no takto budú vedieť, že stále na ne myslíme. Máčik je krásne meno. Z jedného zrnka maku makovníček nebude, ale keď sa makové zrnká spoja a budú všetky pekne pokope, maminka makovník upečie raz-dva.  A tak je to i s nami vločkami, keby sme chceli byť každá sama, nikdy z nás deti snehuliaka nepostavia. Odteraz sme teda súčasťou snehuliačika Máčika.“ A tak snehuliačik Máčik vydržal celú zimu a tešil všetky deti, ktoré okolo neho pobehovali, guľovali sa, aj sánkovali. A keď prišli jarné dni, všetky vločky sa spokojne roztopili, lebo vedeli, že keď príde ďalšia zima, znovu sa premenia na vločky a budú opäť s radosťou padať na zem s netrpezlivým očakávaním, čo z nich deti vytvoria nabudúce.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 23.11.2021

Obsahový celok: Biely príbeh kamarátom zimy

Téma: Ročné obdobia (charakteristické znaky)

Podtéma: Kamaráti: Mrázik, Cencúlik, Snehová vločka

Zadanie č. 1:  Na základe jednoduchého opisu či obrazného pomenovania háda hádanky s témou štyroch ročných období.

VŠ: Odpovedá na otázky vyplývajúce z textu ( napr. udalosti, deja, faktov, informácií).

Edukačná úloha: Uhádni hádanku s témou ročných období.

Sneh mäkne, rybník sa topí, deň sa predlžuje. Kedy to je? 

Rozfúkala púpavienke sukničku, pohladila jarné kvety po líčku. Zlatým lúčom napísala na chotár,zobuďte sa , kamaráti, prišla …            

Letí pachoľa, letí do poľa, zlato hádže po poli, budú plné stodoly.

Slnko páli, kvet kvitne, klásky sa nalievajú. Kedy to je? 

Sype slnko lúče zlaté, hreje lúku, les. Prišlo …. rozjasané svet je samý kvet.            

Žiadny obraz nemá v ráme, predsa je jej meno známe. Maľuje stromy, lúky,  polia a ruky ju nezabolia.                    

Odleteli lastovičky za more, ona plní prázdne miesta v komore. Postriasa žlté lístie zo stromu, volá deti z lúky domov, do domu.   

Rozsypala cukor v poli, závoj dala na topole. Pod ňou spí  i tráva, ako pod perinou pole. 

To je smiechu, to je kriku, na kopci aj na rybníku. Padá sniežik, padá sneh, preto počuť iba smiech.

                                               Zadanie č.2: Tvorí týždenný kalendár počasia.

                                                                VŠ: Identifikuje prvky počasia a realizuje krátkodobé pozorovanie zmien v počasí.

                                                                   Edukačná úloha: Pozoruj počasie vonku a každý deň zapíš prírodné javy do kalendára.

Zadanie č.3: K melódii tvorí vlastné pohybové vyjadrenie.

VŠ: Imituje pohyb v hudobno- pohybových hrách.

Edukačná úloha: Pohybom znázorni text v pesničke: https://youtu.be/ob_VGz-sal8

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 12.11.2021

Obsahový celok: Pestrofarebné jesenné príbehy  

Téma: Príbeh jesennej kolísky

Podtéma: Lesné a voľne žijúce zvieratá – príprava na zimu

Milé deti, dnes si zopakujeme všetky informácie, ktoré sme sa v priebehu týždňa naučili o lesných zvieratkách. Nakoľko je piatok, súčasťou vyučovania bude i precvičenie grafomotorických schopností, ako to robievame každý piatok v škôlke. Tak sa poďme spolu zabaviť a veríme, že sa všetci spoločne stretneme v pondelok v škôlke. Budeme sa na vás tešiť….Stanka, Kika, Jarko a Radka:)

Zadanie č.1:Pozri si prezentáciu o lesných zvieratkách a následne odpovedaj na otázky v nej.

VŠ: Odpovedá na otázky vyplývajúce z náučno – informačného textu.

Edukačná úloha: Po prezretí prezentácie o lesných zvieratkách odpovedá na otázky, ktoré sú súčasťou prezentácie. 

Prezentáciu si spustíte tu: Zvieratká v zime | maminask 🙂 – YouTube

Zadanie č.2: Ceruzkou sa pohybuje po vyznačených bodoch pracovného listu.

VŠ: Pri grafomotorických činnostiach využíva pohyby zápästia  a prstov.

Edukačná úloha: Ceruzkou pospájaj body na pracovnom liste, ktoré označujú spôsob vybraných zvieratiek po lese. 

Zadanie č. 3: Optický odpis textu

VŠ: Pozná tvary veľkých tlačených písmen ako predpoklad čitateľskej gramotnosti.

Edukačná úloha: Do štvorčekov odpíš názvy zvieratiek na obrázku. 

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 11.11.2021

Obsahový celok: Pestrofarebné jesenné príbehy  

Téma: Príbeh jesennej kolísky

Podtéma: Lesné a voľne žijúce zvieratá – príprava na zimu

Milé deti, aj dnes sa budeme učiť o lesných zvieratkách. Od začiatku týždňa sme sa toho o nich už veľa naučili, a tak použijeme všetky získané poznatky na upevnenie svojich vedomosti na základe nasledujúcich úloh.

Zadanie č.1:Farebne zakrúžkuj zvieratká podľa pokynov.

VŠ: Identifikuje niektoré životné prejavy živočíchov.

Edukačná úloha: Porovnáva rôzne živočíchy podľa vonkajších znakov ich tiel a podľa prostredia v ktorom žijú. 

                1.  Červenou pastelkou zakrúžkuj tie zvieratká, ktoré sa ukladajú na zimný spánok.

                 2. Zelenou pastelkou zakrúžkuj tie zvieratká, ktoré majú 4 labky.

                 3.  Hnedou pastelkou preškrtni také zvieratá, ktoré žijú v korunách stromov.

                  4. Orandžovou pastelkou zakrúžkuj také zvieratká, ktoré na pohyb nepoužívajú nohy.

                  5. Modrou pastelkou zakrúžkuj také zvieratko, ktoré sa živia orieškami.

 

 

Zadanie č. 2: V tomto zadaní bude našou úlohou v pracovnom liste zrátať správne jednotlivé druhy zvieratiek.

VŠ: Určí počet objektov v skupine.

Edukačná úloha: V obore do 10, počítaním po jednej určuje počet objektov v skupine na základe inštrukcie.

Pracovný list nájdete tu: zvierat—spr–vny-po–et1.bmp (1102×987) (tuul.sk)

Zadanie č. 3: Zahrajme sa s legom

VŠ: :Podľa návrhu zhotoví daný predmet.

Edukačná úloha: Podľa návrhu zhotoví z lega vybrané lesné zvieratko.    

Predlohu pre splnenie úlohy nájdete tu: Lego-pl–niky-11.jpg (3648×2736) (tuul.sk)

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 10.11.2021

Obsahový celok: Pestrofarebné jesenné príbehy  

Téma: Príbeh jesennej kolísky

Podtéma: Lesné a voľne žijúce zvieratá – príprava na zimu

Milé deti, aj dnes si predstavíme ďalšie dve zvieratká, ktoré žijú v lese a naučíme sa niečo nového.

Zadanie č.1: V zobrazenom texte si predstavíme ďalších dvoch predstaviteľov nášho lesa a následne odpovedajte  na kontrolné otázky v texte.

VŠ: Identifikuje niektoré životné prejavy živočíchov.

Edukačná úloha: Definuje spôsob prípravy živočíchov na zimu.                                                                                       Vlk

 1.  Kedy prichádzajú malé vĺčatká na svet?

2. Ako dlho sa o nich mamina vlčica stará?

3. Hráva sa vlk so svojimi súrodencami?

4. V akom veku začína vlk loviť?

5. Patrí vlk medzi zvieratká, ktoré sa ukladajú na zimný spánok?

   

               

                   Zajac Obyčajný

1. Ako vyzerá zajačie hniezdo?

2. Ako sa zajko správa v nebezpečenstve?

3. Ako varuje zajačik svojich kamarátov pred nebezpečenstvom?

4.  Ako najrýchlejšie vie zajko utekať?

5. Patrí zajko medzi zvieratá ktoré sa ukladajú na zimný spánok?

 

Zadanie č.2: Nakreslíme si spoločne:

VŠ: Kreslí zvieraciu postavu.

Edukačná úloha: Podľa návodu kreslí zvieraciu postavu s vystihnutím všetkých podstatných prvkov.

 

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 09.11.2021

Obsahový celok: Pestrofarebné jesenné príbehy  

Téma: Príbeh jesennej kolísky

Podtéma: Lesné a voľne žijúce zvieratá – príprava na zimu

Milé deti, dnes budeme pokračovať v predstavovaní si zvieratiek, ktoré žijú v lese a ich spôsobe života.

Zadanie č.1: V zobrazenom texte si predstavíme ďalších dvoch predstaviteľov nášho lesa a následne odpovedajte  na kontrolné otázky v texte.

VŠ: Oboznamuje sa s textom.

Edukačná úloha: Odpovedá na otázky vyplývajúce z textu

 Líška obyčajná

1.  Kedy líška otvorí po narodení prvý krát očka?

2. Vychádza líška z nory hneď po narodení?

3.  O čo sa stará otec lišiak?

4. Patrí líška medzi zvieratá, ktoré sa ukladajú na zimný spánok?

 

                                                                                      

Veverička

1. Stavia si veverička len  hniezdo, alebo ich má viacej?

2.  Čo robí veverička v zime?

3. Prečo sú veveričky rozrušené, keď sa blíži búrka?

4.  Ukladajú sa veveričky na zimný spánok?

5. Čomu veverička vďačí za to, že sa udrží na stromoch a nespadne?

 

 

Zadanie č.2: Spoločne si vylúštime tajničku: tajnička

Zadanie č.3:Našou úlohou bude vypracovať pracovný list, kde budeme priraďovať mláďatká ku svojim rodičom.

VŠ: Rozpoznáva mláďatá vybraných živočíšnych druhov a pomenúva ich.

Edukačná úloha:  Na pracovnom liste čiarovým pohybom priraďuje mláďatá lesných zvierat ku svojim rodičom.

Pracovný list nájdete tu:Zvierat—a-ich-ml–dat–1.bmp (1122×987) (tuul.sk)

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 08.11.2021

Obsahový celok: Pestrofarebné jesenné príbehy  

Téma: Príbeh jesennej kolísky

Podtéma: Lesné a voľne žijúce zvieratá – príprava na zimu

Milé deti, tak, ako sa my ľudia pripravujeme na zimu, tak to funguje aj v ríši zvierat a o tom si viacej povieme počas vyučovania tento týždeň. Dnes bude našou úlohou oboznámiť sa s najznámejšími zvieratkami nášho lesa a spôsobe ich života. Tak teda počúvajte:

Zadanie č.1: V zobrazenom texte si predstavíme prvých dvoch predstaviteľov nášho lesa a následne odpovedaj na kontrolné otázky v texte.

VŠ: Oboznamuje sa s textom.

Edukačná úloha: Odpovedá na otázky vyplývajúce z textu.                                                                     Jež bledý

Otázky vyplývajúce z textu:

1. Akú časť tela používa ježko pre svoju obranu?

2. Čo ježko robí v jeseni?

3. Čo robí ježko, keď sa počas jeho zimného spánku náhle oteplí?

4. čo u ježka vyvolávajú určité pachy?

5. Patrí ježko medzi zvieratká, ktoré sa ukladajú na zimný spánok?

 

Medveď hnedý

Otázky vyplývajúce z textu:

1. Patrí medveď medzi zvieratá, ktoré sa ukladajú na zimný spánok?

2. V ktorom ročnom období sa rodia malé medvieďatá?

3. Je pravda že medvieďatá po narodení nie sú väčšie ako potkan?

4.Ako dlho medvieďatá zostávajú žiť pri svojej mame?

 

Zadanie č.2: Spoločne sa naučíme peknú básničku o ježkovi.

VŠ: Vyslovuje správne a zreteľne všetky hlásky a hláskové skupiny.

Edukačná úloha: Spamäti si osvojuje krátke literárne útvary, recituje ich s dôrazom na správnu výslovnosť.

 Išiel ježko po hájičku, zrazu zbadal jašteričku.                                      Išiel ježko po hájičku, zrazu zbadal veveričku.

Povedal jej pošušky, aby šla s ním na hrušky.                                       Povedal jej pošušky, aby šla s ním na hrušky.

Nejdem, vraví jašterička, nemám rada hrušky,                                       Nejdem, vraví veverička, nemám rada hrušky.  

mne ti chutia odmalička iba tučné mušky.                                            Ja si zájdem do lesíčka, tam sú pre mňa šušky.                          

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 05.11.2021

Obsahový celok: Pestrofarebné jesenné príbehy  

Téma: Príbeh jesenných čarov

Podtéma: Ľudové zvyky a tradície

Milí predškoláci, keďže november je mesiac, kedy pomaly pani Jeseň odovzdáva žezlo pani Zime, toto obdobie bolo od nepamäti spojené so zberom a spracovaním úrody. A my si teraz niečo povieme o tom, ako to robili naše staré mamy a prastaré mami kedysi….

Jeseň sa v ľudovom kalendári začínala 29. septembra – dňom sv. Michala a bola obdobím zberu a uskladňovania úrody. Stáročný zákon určoval roľníkovi, že do sviatku Všetkých svätých (1. novembra) musela byť všetka úroda z polí doma, pod strechou. Medzi prvé jesenné práce patrilo ručné kopanie zemiakov. Chlapi pokosili vňať, zemiaky kopali ručne motykami, triedili na menšie a väčšie a uskladňovali v pivniciach alebo zemiakových jamách. Repu zase očistili na poli a uložili v pivnici. V poli sa vyrezala aj kapusta, ktorú tlačili do drevených sudov. Väčší gazdovia si dali urobiť veľký sud, ktorý debnár skladal priamo v komore, lebo hotový by ani po výške ani po šírke neprešiel cez dvere.

Zadanie č.1:

VŠ: Uvedie potravinový a technický úžitok niektorých úžitkových rastlín.

Edukačná úloha: Vymenuje príklady troch potravinových výrobkov, ktoré boli spomenuté v texte o tradičnom zbere úrody v jeseni a ktoré 

sa vyrábajú z jesenných plodov  + popíše ich význam pre zdravie.

Zadanie č. 2:                                                                                                                                               

VŠ: Rozhodne o pravdivosti a nepravdivosti jednoduchých tvrdení

Edukačná úloha: S pomocou rodiča identifikuje a roztriedi rozstrihané obrázky na ovocie  zeleninu. Obrázky následne vyfarbi.

(Rodičia nechajú detičky pomenovať každý druh zobrazeného ovocia a zeleniny. Obrázky si detičky vyfarbia, následne ich detičky rozstrihajú, otočia si ich ako pexeso naopak, pomiešajú a môžete spoločne  náhodne vyťahovať obrázky a kategorizovať ich na ovocie a zeleninu.)

Zadanie č.3:

VŠ: Triedi zadané objekty podľa stanoveného kritéria.

Edukačná úloha: Vyber z kartičiek len tie, ktoré znázorňujú ovocie a zeleninu, ktoré sa tradične pestovalo u nás na Slovensku

Milá úloha na záver:

Keďže kedysi naše prastaré mami, nemali možnosť kúpiť si čajíky, ako ich poznáme dnes, v sáčku, vyrábali si na zimu svoje vlastné.

 Ako? Budeme potrebovať: 1 kg jesenného ovocia zo záhrady, 1kg kryštálový cukor,2 citróny, 3 pomaranče, 3 ks klinčeku, 2ČJ mletej škorice.

Postupujeme nasledovne: Všetko ovocie umyjeme, očistíme a nakrájame na kocôčky a následne zasypeme cukrom a mletou škoricou, premiešame a vysypeme na plech. Pečieme vo vyhriatej rúre na 200-250 stupňov po dobu 45 minút. Ovocie občas počas pečenia premiešame. Takto upečené ovocie hneď za horúca plníme do zaváraninových fliaš, zatvoríme a otočíme smerom nadol. Do klasickej šálky používame približne tri lyžičky tejto zmesi.

,

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 05.10.2021

Milí predškoláci, keďže október je mesiac úcty k starším, ideme si spolu spomenúť na našich starých rodičov. Tak ako po lete prichádza farebná jeseň, po mladosti prichádza jeseň života- staroba. Našich starých rodičov si musíme vážiť a vždy im pripomínať ako veľmi ich ľúbime.

Obsahový celok: Farebné kruhy šťastia

Téma: Príbeh kruhu šťastnej rodiny

Podtéma: Úcta k starším

Obsahový celok: Farebné kruhy šťastia

Téma: Príbeh kruhu šťastnej rodiny

Podtéma: Úcta k starším

BABKA  A DEDKO

1.Nauč sa básničku :

Moja babka a môj dedko, milí sú mi nadovšetko.

Keď k nám prídu na návštevu, veselo je u nás veru.

Babka vždy len usmieva sa, s dedkom zase dobre hrá sa.

Vždy deď prídu oni k nám, veselo je veru nám.

2.Nakresli portrét svojej babky a dedka a vlasy dotvor prilepením kúskov papiera, alebo vlny…

Tešíme sa na Vaše práce …

Jarko, Radka, Stanka, Kika 🙂

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 06.10.2021

Obsahový celok: Farebné kruhy šťastia

Téma: Príbeh kruhu šťastnej rodiny

Podtéma: Úcta k starším

1.Nauč sa k sviatku starých rodičov  túto krásnu pesničku:

BABKA S DEDKOM

-na melódiu piesne

Šošovica, hrášok, fazuľa

/vhodné spojiť s pohybom, podľa textu/

1.Tancovala babka s dedkom,

rozsypala múku s vreckom.

/: Počkaj, počkaj, babka stará,

ako si to tancovala. :/

2.Nehnevaj sa dedko, dedko,

pozbierame spolu všetko

/: A keď všetko pozbierali,

už sa viacej nehnevali. :/

 2.Vyrob si  krásny darček pre babku a dedka. Na výkres A4 si obkreslíte vedľa seba obe ruky, do jednej ruky dokreslíte tvár babky a do druhej dedka tak ako je na obrázku. Potom stačí tváričky vyfarbiť. Výkres zložíte na pol, aby vznikla kartička, do ktorej môžete s rodičmi napísať  krátku básničku pre starých rodičov, ktorú si sa včera naučil.

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 07.10.2021

Obsahový celok: Farebné kruhy šťastia

Téma: Príbeh kruhu šťastnej rodiny

Podtéma: Úcta k starším

Edukačná činnosť č.1: Rozprávame sa s deťmi, kto tvorí ich rodinu, ako sa volá napríklad ocko, maminka a ostatní členovia rodiny menom, s kým bývajú v dome/byte, kde bývajú, či býva ich rodina býva v jednom meste a pod.

Edukačná činnosť č.2: Porozprávajte čo na obrázku robí babka a dedko, tiež čo najradšej robíte so svojimi starými rodičmi vy.

Edukačná činnosť č.3: Výtvarná aktivita – vystrihnite si  plošné geometrické tvary a poskladajte postavy na základe počtu členov vašej rodiny a prilepte a domaľujte.

 

Dištančné povinné predprimárne vzdelávanie pre deti VII. a VIII. triedy 08.10.2021

Obsahový celok: Farebné kruhy šťastia

Téma: Príbeh kruhu šťastnej rodiny

Podtéma: Úcta k starším

Edukačná činnosť č.1: Zopakuj si pesničku a básničku pre starých rodičov, a následne doplň recitovanie básničky rytmickým sprievodom a spievanie naučenej pesničky pre starých rodičov rytmickým pohybom.

Edukačná činnosť č.2: Slovne prezentuj individuálnu skúsenosť o vlastnej rodine a o rodinných väzbách.

Edukačná činnosť č.3: Vyfarbi obrázok dedka a babky tak, aby si nezašiel za čiaru.